Naughty Dog heeft zijn handen vol gehad om de PS4-versie van The Last of Us tot een goed eind te brengen. Dat vertelt creative director Neil Druckmann. De ontwikkelaar had zich aan een uitdaging verwachten en die hebben ze naar eigen zeggen gekregen.
Een game van een current-gen naar next-gen console porten is geen simpele opdracht. Zo'n taak is niet met een simpele klik gebeurd Je moet met tal van zaken en veranderingen rekening houden, en dat heeft Naughty Dog aan den lijve mogen ondervinden. Druckmann:
Zelfs met sommige van de meest competente game engineers in ons team hebben we erg lang moeten werken aan de PS4-port van The Last of Us. Je moet rekening houden met details. De schaduwen, de lichteffecten, de physics, alles moet goed zitten of je vergalt de spelervaring. Eens je een werkende versie hebt, moet je ook nog minitieus beide versies naast elkaar houden om de kwaliteit te kunnen garanderen.
Hoewel de PS4-versie van The Last of Us geen sinecure was, heeft Naughty Dog wel veel van dit project kunnen leren. Dat was namelijk hun eerste port van een PS3- naar een PS4-game en in dit proces hebben ze nieuwe inzichten in Sony’s Next-Gen platform opgedaan. Die komen hun toekomstige PS4-spellen zeker ten goede volgens de creative director.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie