Laden...
Nieuws

The Witcher 3: Wild Hunt met nieuwe details rond combat

Door Stefan Poot
0

The Witcher 3: Wild Hunt zal het slotstuk vormen voor de avonturen van Geralt en reken er maar op dat het nodige bloed rijkelijk zal gaan vloeien. Het combatsysteem is onder handen genomen en zal dus enkele nieuwigheden kennen. Enkele van deze nieuwigheden leerde we van Maciej Szczesnik.

In een interview onthulde Szczesnik enkele nieuwe details rond het vechten in The Witcher 3. Deze details staan hieronder beschreven en beloven veel goeds.

  • Aan het begin van de game kan Geralt uit vijf signs kiezen. Het stopt hier echter niet, in The Witcher 3 worden namelijk nieuwe casting modes geïntroduceerd, waarmee het aantal signs verdubbeld zullen worden. Deze 'alternatieve versies' worden vrijgespeeld door je karakter te ontwikkelen, waarbij het tactische gebruik verschillend is. We hoeven in ieder geval niet te denken dat het gaat om simpelweg sterkere versies van reeds bekende spreuken.
  • Een voorbeeld is Aard. In zijn primaire vorm betreft het een telekinetische stuwkracht om vijanden tijdelijk te verlammen of ze neer te laten gaan. Na de nodige speeltijd kun je een secundaire versie vrijspelen die je gebruikt door de knop langer ingedrukt te houden, waarbij je een schokgolf veroorzaakt die omringende vijanden omver krijgt. Deze duale modi zijn ook aanwezig voor de andere signs.
  • Geralt zal qua wapens vasthouden aan zijn stalen en zilveren zwaarden. Volgens Szczesnik horen de zwaarden bij het karakter, wanneer je hem schilden en bijlen geeft creëer je hetzelfde als dat je Batman met een AK-47 laat rondrennen om op zijn vijanden te schieten.
  • Er zijn twee vechtstijlen waar je uit kunt kiezen, een snelle en een sterke versie, net als bij The Witcher 2. Hier bovenop kun je ook speciale aanvallen uitvoeren die je leert door het karakter te ontwikkelen. Tel hier nog eens 96 aparte gevechtsanimaties bij op en het is een dodelijke combinatie van zilver, staal en magie. De Quick-Time Events zijn verdwenen.
  • Combat draait nu ook meer om verdediging, in een stijl die doet denken aan Dark Souls en Batman: Arkham City. Om dit bij te staan zijn er nieuwe bewegingen om te pareren, counteren en ontwijken.
  • De snelheid van de combat ligt nu iets lager, waardoor het tactischer geworden is. Volgens de ontwikkelaar moeten we plannen en nadenken tijdens gevechten, simpelweg met je zwaard zwaaien zorgt er bijvoorbeeld al voor dat je tegenstander een opening heeft om aan te vallen.

Reacties (0)

Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers

Plaats een reactie

Reacties laden...