De laatste tijd is Watch_Dogs behoorlijk vaak in het nieuws gekomen betreffende de resolutie en framerate van de game. Zo beweerde Sony dat de PS4-versie 1080p is met 60fps. Die uitspraak werd later weer verwijderd. Nu heeft Ubisoft zelf een uitspraak gedaan over de resolutie en de framerate van de PlayStation 4- en Xbox One-versie van Watch_Dogs.
Ubisoft heeft in een blog bevestigd dat de PlayStation 4 een versie heeft met een resolutie van 900p en de Xbox One een versie van 792p. Op beide consoles is er een framerate te vinden van 30fps. Dit is hoogstwaarschijnlijk een lagere resolutie en framerate dan dat de meeste mensen voor ogen hadden, maar Ubisoft heeft een simpele verklaring gegeven.
Volgens creative director Jonathan Moris is zowel de framerate als de resolutie niks meer dan een nummer. Ubisoft focust meer op de ervaring die je krijgt voorgeschoteld wanneer je Watch_Dogs speelt. In andere woorden wil Ubisoft vooral dat Watch_Dogs een goed verhaal en goede gameplay bevat. De resolutie is daarin meer een bijzaak. Wat vind jij? Maakt Ubisoft hierbij de goede keuze?





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie