Laden...
Nieuws

Via PlayStation 4's 'micro-patching service' kan game worden aangepast zonder dat je het doorhebt

Door Stefan Poot
0

De PlayStation 4 laat het toe de volgorde van gedownloade gamedata te veranderen (en hoe data wordt geïnstalleerd vanaf een Blu-ray disc), gebaseerd op de populariteit of specifieke modussen of levels. Welkom in de wereld van 'micro-patching'.

Bovenstaande uitspraak werd in de praktijk bevestigd via DriveClub, de nieuwe racegame van Evolution Studios. "Als we zien dat een groot deel van de spelers een bepaalde route neemt die we niet hadden verwacht, kunnen we dit aanpassen. Op deze manier kunnen we de speelervaring continu verbeteren", aldus Scott Kirkland, technical director bij Evolution Studios. 

Ook was onthuld dat PlayStation 4 spelers bepaalde componenten van hun download voorrang konden geven. Zo kan je ervoor kiezen eerst de multiplayer in plaats van de singleplayer van Killzone: Shadow Fall. Het is daarentegen onduidelijk of ontwikkelaars ook de mogelijkheid hebben om dynamisch de volgorde van de te downloaden data aan te geven. 

PlayStation 4's 'micro-patching service' laat het ontwikkelaars ook toe om kleine updates door te voeren om bijvoorbeeld de gameplay te tweaken. 

"We kunnen zelfs de optreksnelheid aanpassen", verteld DriveClub game director Paul Rustchynsky. "Als er problemen zijn met de balans, bijvoorbeeld wanneer iemand meent dat een auto 0.1 seconden trager is dan hij zou moeten zijn wanneer hij 0-60 mph rijdt, kunnen we dat zo aanpassen."

Reacties (0)

Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers

Plaats een reactie

Reacties laden...