In het rapport is te vinden dat de sweetspot voor het prijskaartje van GTA VI op $69,99 ligt. In Europa zou dit dan hetzelfde bedrag in euro's moeten zijn. Deze conclusie trokken zij uiteraard niet zomaar, want ze ondervroegen meer dan twee duizend consumenten in de Verenigde Staten en gebruikte daarnaast de Gabor-Granger methode. Het rapport stelt dat wanneer de in de wandelgangen geroepen prijs van honderd euro aan het spel zou worden gehangen, dit negatief is voor de verkoopcijfers en zelfs de totale omzet.
De prijs van zeven tientjes zou volgens het onderzoeksbedrijf beter passen bij wat de gamers verwachten. Dat zou komen doordat dit eigenlijk de standaard prijs binnen de industrie is.
Het onderzoek ging zelfs nog een stapje verder en legde consumenten diverse mogelijke prijskaartjes voor met de vraag of ze de game van Take-Two Interactive zouden kopen. Volgens de resultaten zou 79% van mensen die interesse hebben in het zesde deel van de reeks dat ze het spel “zeker” of “waarschijnlijk” zouden kopen voor $49,99. Slechts zestien procent zou dit doen bij een theoretische prijs van $149,99.
Het bureau concludeerde verder dat ongeveer 8,6% van de volwassen bevolking in de VS het spel zou kopen. Dat is alleen al goed voor 22,9 miljoen verkochte exemplaren en een omzet van $1,6 miljard. De totale omzet komt dan nog een stuk hoger uit.
We hebben pas twee trailers gezien van Grand Theft Auto VI, wacht jij net als ons vol spanning op de derde trailer?
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie