De ontwikkelaar in kwestie, die anoniem daar zat onder de noemer 'Game Over', vertelt dat ze immens trots waren toen Concord voor het eerst aan de wereld werd getoond. Het interne enthousiasme van de studio was hoog, maar de reacties van het publiek waren niet zo positief als gedacht. Toch dacht men dat de meningen wel bij zouden draaien eens spelers de game in handen kregen, maar de beta bleef eveneens ver achter op de verwachtingen. Eens de media hier berichtgeving over deed, overschaduwde dit waar de game daadwerkelijk over ging (volgens Game Over), waardoor de schaduw van mislukking over de game hing voor veel mensen het in handen hadden gekregen.
Game Over geeft toe dat de studio onvoldoende zijn visie naar buiten heeft gebracht, wat zorgde voor een disconnect tussen spelers en makers. Zij geloofden dat een-op-een-gesprekken sceptici hadden kunnen overtuigen, maar op een grote schaal kwam de boodschap niet aan. Tot Game Over's grote frustratie, sprong iedereen daarna bovenop de mislukking van Concord alsof het iets goeds was, zonder de gevolgen voor de mensen erachter te erkennen.
Die mensen zijn wat de medewerker het meest mist. Het noemt de studio en diens personeel getalenteerd en aardig, met een vriendelijke atmosfeer waar mensen elkaar ondersteunden. Voor het eerst in de carrière voelde deze ontwikkelaar zich gelijk en gerespecteerd, waarbij kleine maar betekenisvolle tekenen van inclusiviteit werden opgemerkt, zoals gedeelde ruimtes puur voor vrouwen. Hierdoor wordt de ontwikkeling van Concord als onvergetelijk gezien door Game Over, zelfs met hoe het is afgelopen.
Het beeld dat hierboven wordt geschetst, matcht met eerdere rapportages over de ontwikkelcultuur bij Firewalk. Dit werd omschreven als toxic positiviteit, waarbij er geen ruimte was om kritiek te leveren op elkaars werk en niemand zich durfde uit te spreken over dingen die niet goed waren uit angst om elkaars gevoelens te kwetsen. Deze echokamer van positief sentiment zorgde ervoor dat iedereen heilig overtuigd was met Concords succes, zelfs als het objectief gewoon niet zo bijzonder was volgens onze David. Maar zelfs na wat er gebeurd is, lijkt Game Over naar van alles te wijzen – communicatiemethodes, de boodschap, het publiek, de media – maar niet te willen erkennen dat de game gewoon niet zo goed was als dat ze zelf dachten.
Zelfs als we de negatieve media coverage buiten beeld laten en de backlash vanwege de LGBTQ+ inclusiviteit buiten beschouwing laten, was het een hero shooter wiens karakters weinig bijzonders waren, met solide gameplay die echter niets nieuws deed in het genre. En dat wisten ze bij Firewalk wel, laat Game Over in de podcast weten. Maar toen die boodschap eindelijk binnenkwam doordat het publiek kon reageren, waren ze veel te ver in ontwikkeling om nog de rem van de spreekwoordelijke auto te kunnen gebruiken.