Bungie's Destiny is een van de weinige AAA-games die loopt op 1080p/30fps op zowel de PlayStation 4 als de Xbox One. De recente Xbox One SDK update hielp Bungie om de resolutie op de Xbox One op te schroeven naar 1080p. Waarom koos Bungie niet voor 60fps?
Jason Sussman, senior enviroment artist bij Bungie:
"Het heeft te maken met verschillende dingen. Ik kan erg technisch praten, maar dat zou je vervelen. Veel heeft te maken met prestatie. Destiny is cross-platform, dus we moesten delicaat omgaan met alle vier de consoles, ervoor zorgende dat iedereen dezelfde ervaring zou krijgen, maar ook dat iedere console-versie er goed uitziet. Hier zit veel tijd in. We trachten alles in balans te brengen."
Veel ontwikkelaars kiezen voor een hogere resolutie wanneer vergeleken met 60fps, wat logisch is, omdat het hen toestaat meer effecten toe te voegen en meer op het scherm te toveren. Één van Sony's programmeurs verkiest een hogere resolutie boven de frame rate. Dit zal meer en meer gaan gebeuren.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie