Gisteren werden we getrakteerd op een gameplaytrailer van Grand Theft Auto V. Het resultaat? Het internet knalde bijna uit elkaar. De gameplaybeelden hebben flink wat los (positief!) gemaakt in de gamewereld. We kregen vliegtuigen te zien, shootouts, een gijzeling, enkele wielrenners, tennis en zelfs enkele beelden rondom de multiplayer. Stof genoeg om over te praten met je omgeving en alsof het nog niet genoeg was, werd er vandaag een flinke lijst aan details rond GTA de deur uit gedaan, naast de nieuwe screenshots die werden vrijgegeven. Sometimes we just can't get enough..
De gameplaytrailer was indrukwekkend, maar het was onduidelijk waar de beelden vandaan kwamen. Veel gamers hebben ondertussen flink wat ervaring in het nemen van initiatief, dus besloten zij te vragen aan Rockstar waar de beelden vandaan kwamen. Rockstar is ook de lulligste niet en vertelde dat de trailer is gemaakt van PS3-footage. Alle beelden waren in-game. Rockstar heeft daarentegen wel enkele trucjes losgelaten op de footage, zoals bepaalde camerastandpunten.
Rockstar besloot eveneens enkele details te onthullen omtrent de customization en de combat. In de game heb je de mogelijkheid je wapens en auto aan te passen. Het betreft niet alleen het uiterlijk van je wapens, maar ook of je grotere clips wilt, grips voor betere nauwkeurigheid, scopes, dempers of zelfs een lamp. Auto's kunnen in iedere denkbare kleur worden gespoten. Ook kunnen auto's worden getuned om zo de performance te verbeteren of door er een mooi paar banden onder te zetten. Sterker nog, wat dacht je van kogelwerende banden of bepantsering? In zijn totaliteit zijn er meer dan 1000 aanpassingen voor je voertuig. Deze aanpassingen vinden niet meer plaats bij Pay 'n' Spray, maar bij LS Customs. Je gepimpte auto kan je door middel van je telefoon delen via Social Club.
De combat bestaat in GTA V uit GTA IV, Red Dead Redemption en Max Payne 3. De Red Dead Redemption elementen zien we terug in de cover en targeting terwijl de vloeiende overgangen betreffende het in en uit combat gaan, afkomstig is van Max Payne 3. Ook kan je schuilen achter een auto, plaats nemen in deze auto en ermee vandoor gaan. Tijdens shootouts zal de snelheid van de gameplay minderen, waardoor je nauwkeuriger headshots uit kunt delen.
Al het bovenstaande staat hieronder ook vermeldt, zij het iets uitgebreider. Tast toe!
- ‘Ammu-nation’ returns, now with customizable weapons.
- Modifications include extended clips, grips to improve accuracy, tints, flashlights, scope, and suppressors. The latter gives you the opportunity to play in a more stealthy manner.
- Car customization is “definitely” a nod to Grand Theft Auto: San Andreas, but they have taken it “a lot further” than they did in San Andreas.
- Certain missions will ask you to customize your vehicle in certain ways.
- Pay & Spray has been replaced by LS Customs, which are located throughout the game world, and can customize your car or bike.
- Cosmetic customization for vehicles includes body kits, paint jobs/finishes, wheels, exhaust tips, window tints, tire smoke color, bull-bars, extra light, and other accessories.
- Gameplay customization that affects gameplay and performance include brakes, engine tuning, suspension, horns, bulletproof tires, panel armor, and general repair.
- In total, you can expect over 1,000 modifications, with the ability to take a picture of your vehicle with the cell phone and upload it to the Social Club present.
- When it comes to shooting, Rockstar put “a massive amount of work” into overhauling the animation systems, targeting, and camerawork.
- “In addition to traditional left trigger “down the sights” aiming, you can also both run and shoot comfortably while only using the right trigger.”
- “The locomotion system adjusts automatically between strafing with your weapon up and the more traditional style of locomotion when you are not actively firing.”
- The extra layer Rockstar added to the locomotion system is that, if you fire your weapon or get into a fight, the character’s bearing changes and the default speed goes from casual walk to combat job. When not in trouble, the character then goes back to casual.
- Each character’s personality will be shown in how they move and handle weapons – Trevor’s aggressiveness, Franklin’s swagger, Michael’s efficiency.
- The gunplay is described as an evolution through the influences ofGrand Theft Auto IV, Red Dead Redemption, and Max Payne 3, with “the main push” for GTA V being that they wanted “everything as dynamic and fluid as possible.”
- Hard lock targeting for the guns is “gone altogether” because they “found it too disorientating and often broke immersion with the game, as you didn’t have to think about enemy locations.”
- There’s three distinct modes of targeting in Grand Theft Auto V: assisted aiming, traditional GTA, and free aim.
- Assisted Aiming: Larger targeting area and a little more help when analyzing targets.
- Traditional GTA: “Shares all the characteristics of assisted aiming, with the additional ability to flick left and right between targets using the right stick.”
- An assist for free aim in both modes includes help with reticule speeds near targets and smoothing out camera movement to prevent disorientation when quickly switching between targets in a firefight
- So you have to be more tactical, every mode has a timer that breaks lock.
- You can “smoothly” run out of a car while firing your gun, while also using the car as cover without exposing yourself.
- While using the car for cover, you can quickly re-enter it.
Grand Theft Auto V ligt vanaf 17 september in de winkels voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. Bovendien kunnen we binnenkort meer informatie verwachten rond de multiplayer van GTA V.