Watch Dogs is de publiekslieveling van dit jaar tot nu toe. Iedere keer wanneer de game wordt getoond, hangt menig kaak vlak boven de grond. De nieuwe IP van Ubisoft draait om Aiden Pearce, welke via allerlei handige technologische hoogstandjes de gehele stad naar zijn hand om kan zetten. Gezien Ubisofts verleden met betrekking tot franchises is het niet ondenkbaar dat Watch Dogs een vervolg of vervolgen krijgt. The Guardian wist dit gerucht te bevestigen via een interview.
De vraag kwam naar aanleiding van het tien jarenplan van Destiny. Watch Dogs zal eenzelfde route volgen, zoals eerder al werd geschreven. De heren van Ubisoft wisten het volgende te vertellen:
"Eerlijk gezegd, is dat hetgeen wat wij ook doen. Wanneer je een plan voor de lange termijn hebt, heb je sterkere karakters en is het wereldje een beter geheel. Dus wanneer je de luxe hebt een nieuwe IP te ontwikkelen, wat steeds minder gebeurt in deze industrie, moet je dat doen. Wij doen hetzelfde als dat Bungie deed: we proberen te achterhalen hoe onze karakters en wereld zullen evolueren. Dat zat altijd al in ons achterhoofd."
Jonathan Morin, de creative director van Watch Dogs, wist te melden dat de game maar één einde zal kennen, omdat de game te complex is voor meerdere eindes.
"Ja, één einde. Ik begrijp het idee rond meerdere eindes, maar het probleem is dat wanneer je meerdere eindes mogelijk maakt, de ervaringen van de spelers minder worden. Ik bedoel dat je niet de ervaring van één speler kunt omzetten naar tien keuzes, het is veel ingewikkelder dan dat. Omdat dit een interactief medium is, willen veel mensen in de industrie deze uitdaging aangaan. Zij willen zes biljoen verschillende situaties zodat ieder individu een logische band krijgt met wat er gebeurd naar aanleiding van hun keuzes. Als iemand dat lukt, krijg je van mij twee duimen!
Aan de andere kant: stop met het maken van een verhaal waarbij iedereen hetzelfde bericht meekrijgt. Maak een bericht dat interessant is om over na te denken en verzorg een einde welke in de behoeften voorziet. Dit hangt echter af van de manier waarop je speelde en alles wat je deed in de open wereld om persoonlijke redenen, niet om de binaire redenen. 'Je hebt 600 punten gehaald, dus je hebt het antwoord ontgrendeld', zo moet het niet zijn. Als je geeft om de vraag, blijf je achter met verbazing. Volgens mij hebben wij een manier gevonden om de intelligentie van spelers te respecteren in plaats van te beperken."