In Watch Dogs zul je als speler echt het gevoel hebben in een levende stad Chicago rond te wandelen. Dat heeft de creatieve directeur van het action/adventure, Jonathan Morin, gesteld. Dankzij de processorkracht van de PlayStation 4 en de Xbox One zullen NPCs kunnen handelen als echte personen, in plaats van als hersenloze robots.
Het ontwikkelingsteam achter Watch Dogs is van plan om de grafische en de processorkracht van de Next-Gen consoles te volste te benutten ten voordele van het spelrealisme. In de action/adventure waarin hacking centraal staat, zul je in een levende en actieve stad Chicago kunnen spelen.
De creatieve directeur van Watch Dogs, Jonathan Morin, zei daarover aan Xbox Wire:
Met de PlayStation 4 en Xbox One kunnen we de grenzen van de spelervaring verleggen. Dankzij de kracht van deze consoles kunnen we de speler laten geloven dat elke actie ook een gevolg heeft in de wereld. Voor de eerste keer in een spel zullen spelers zich niet in een stad bevinden, maar zullen we merken dat er ook mensen in die stad leven. De NPCs die Chicago bevolken zullen er niet als drones bijlopen, maar echt hun eigen leven leiden als mensen.
Natuurlijk hebben de PlayStation 3 en de Xbox 360 niet dezelfde capaciteiten als de Next-Gen consoles. Ubisoft lost dat verschil op door minder personages tegelijkertijd op het scherm te laten verschijnen. Ongeacht het platform zal Watch Dogs steeds hetzelfde spel zijn, alleen het niveau van details verschilt hier en daar.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie