Dat de Wii U geen doorslaand succes is, moge duidelijk zijn. De console van Nintendo is in verkoopcijfers namelijk al gepasseerd door Sony's PlayStation 4 in het Verenigd Koninkrijk. Opmerkelijk gezien het feit dat Sony's console pas net is verschenen. Kenny Linder van Little Deviants denkt dan ook niet dat de Wii U nog lang in de schappen te vinden zal zijn.
Vooral de marketing strategie staat de man niet aan. Nintendo bracht Super Mario 3D World uit in de winkels op dezelfde dag als de Europese release van de PlayStation 4. Volgens Linder was de game echter al klaar in oktober, waardoor het dus een slechte marketingtruc was. De concurrentiestrijd zou Nintendo dingen laten doen waar ze in principe niet achter staan.
Linder vraagt zich daarnaast af door wie de Wii U gekocht wordt. Door dezelfde consumenten die de PS4 en Xbox One aantrekken? Dat zou het lage aantal verkopen van de afgelopen week aangeven. Zo niet, dan is de mening van de consumenten duidelijk: ''Nobody gives a shit''.
De markt zal de komende tijd uit vier consoles bestaan: PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One. Daarnaast zullen de 3DS en 2DS nog een rol van betekenis gaan spelen. Zelfs Mario zou de Wii U dan ook niet kunnen redden.
De ontwikkelaar onderstreept de slechte marketing van Nintendo door te stellen dat hij geen enkele Mario-reclame heeft gezien de afgelopen tijd, terwijl Super Mario World 3D wel een grote release was. In dezelfde tijd vlogen de PS4-reclames hem om de oren.
Een duidelijk mening dus, maar is deze genoeg gegrond?
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie