Volgens John Seely Brown, een digitale cultuur onderzoeker, hebben spelers van MMORPG-games meer toewijding en nieuwsgierigheid dan gemiddeld. Daardoor zijn ze erg aantrekkelijk als sollicitant voor een bedrijf.
John Seely Brown deed zijn mening uit de doeken in een YouTube video. Hij stelt dat een werkgever beter een high-level WoW-speler kan aanwerven dan een graduaat van een prestigueuze universitaire opleiding. Deze spelers hebben namelijk al blijk gegeven van toewijding aan een doel en nieuwsgierigheid om te ontdekken. Dat zijn twee interessante eigenschappen in een werknemer.
Voor Brown draait het eigenlijk niet zozeer om de MMORPG zelf, maar wel om de sociale omkadering die erbij hoort. High-level spelers zijn namelijk meestal aangesloten bij een Guild en doen mee aan gecoördineerde raids. Dat laatste bewijst dat ze effectief weten te communiceren en samen te werken. Het eerste toont dan weer hun toewijding om louter en alleen vanuit hun passie samen te werken met anderen in een gestructureerd geheel.
Ten slotte hebben MMORPG-gamers ook een inherente interesse om nieuwe dingen te ontdekken. Die nieuwsgierigheid toont, volgens Brown, aan dat de spelers ook in een professionele context graag bij zullen leren.
Als we erover nadenken, kunnen we de argumenten van John Seely Brown eigenlijk op bijna elke soort game toepassen. Conclusie: we zijn goed bezig (en verdienen een opslag op het werk).
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie