De Xbox One ondersteunt een native resolutie van 1080p aan 60 frames. Dat stelde Larry Hryb (Major Nelson) van Microsoft via Twitter. De oorzaak van deze bevestiging was het nieuws dat Call of Duty: Ghosts maar op 720p zou draaien op Microsofts Next-Gen consoles.
Gisteren bevestigde Infinity Ward dat hun verwachte FPS, Call of Duty: Ghosts, op 720p aan 60 frames per seconde zal draaien op de Xbox One. Dat is niet zo’n bijzonder nieuws, was het niet dat deze FPS aan 60 fps en op 1080p zal draaien op de PlayStation 4.
Meteen nadat dit bekendraakte, startte een ware geruchtenmolen over het ‘waarom’ van dit verschil. Sommigen beweren dat de PlayStation 4 nu eenmaal over performantere hardware beschikt, anderen zeggen dat ontwikkelaars nog aan de (zogenaamd ingewikkeldere) programmeertaal van de Xbox One moeten wennen.
Een sluitend antwoord is er nog niet gekomen op deze kwestie. Wel heeft Larry Hryb van Microsoft via Twitter toekomstige Xbox One-bezitters gerustgesteld dat “onze console volledig en probleemloos native 1080p aan 60 fps ondersteunt. Het is aan de ontwikkelaars om zelf te kiezen welke resolutie hun designdoelstellingen het best ondersteunt.”
Wat vind jij van deze 720p versus 1080p discussie? Lig je er wakker van?
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie