Als je een game speelt op de Xbox One, dan draait het om de spelervaring en niet om de native resolutie. Zo heeft Microsoft bij monde van Phil Spencer, Vice President Microsoft Studios, gereageerd op “resolutiongate”. Dat is de naam die is gegeven aan het feit dat de Xbox One blijkbaar een lagere native resolutie heeft dan de PlayStation 4.
We moeten ons de vraag stellen of de native resolutie van een game echt een essentieel onderdeel is van de game-ervaring. Volgens Microsoft is het antwoord "neen". De belevenis is belangrijker dan de nummertjes.
Phil Spencer, Vice President van Microsoft Studios, heeft alvast een duidelijke mening over ‘resolutiongate’:
Speel de games en vertel ons dan hoe je ze ervaart. Vandaag kunnen gamers nog niet aan de slag met de Xbox One, dus is het niet verrassend dat er zo op loutere cijfertjes wordt gefocust. Ik wijs niemand met de vinger. We moeten gewoon toegeven dat we uiteindelijk games spelen om de games, en niet om de resolutie.
Volgens Spencer zal de discussie over de lagere native resolutie van de Xbox One in vergelijking met de PlayStation 4 overwaaien na de lancering van deze Next-Gen consoles. Bij de Xbox One draait het volgens hem ook om de totaalervaring. Zaken als de Kinect, het all-in-one entertainment platform, de voice commands, de multitasking-opties en de game line-up zullen volgens Microsoft gamers wel weten te overhalen. Of de Xbox One technisch geen hogere native resolutie kan halen dan 720p is niet niet geheel duidelijk.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie