Waar IceToad Studio de reflecterende platen voor inzet, is voor puzzels die gebruik maken van gezichtsbedrog. Door een spiegel op een bepaalde plek en / of hoek neer te zetten, kan het lijken alsof het pad waar je op loopt bijvoorbeeld plotseling stukken breder is. En daar je in de wereld van AiliA de spiegel kan betreden, kan je op deze manier een weg maken waar er voorheen geen was.

Vertederend
De reden die wordt gegeven voor deze aaneenschakeling van puzzels, is dat de zus van hoofdpersoon Ail wordt vermist. Samen met een hoop dorpelingen werd zij gevangen door zeven magische spiegels die de werkelijkheid verbuigen. De enige manier om dit ongedaan te maken, is door ze allen aan diggelen te slaan, maar dat is zoals je kon verwachten makkelijker gezegd dan gedaan.
In de demo die ik voor deze preview onder handen heb genomen, mocht de eerste wereld worden verkend. Je krijgt een klein beetje verhaal, al zegt iets me dat er ook niet veel meer zal komen in de uiteindelijke game. De sterren zijn hier de puzzels en de spiegels die ze tot leven brengen. Zoals het een eerste wereld betaamd, zijn deze puzzels doorgaans niet erg lastig, al was er één die mijn tot op dat moment vlotte progressie tot een halt riep. Als dat in de eerste wereld gebeurt, ben ik heel benieuwd naar wat de rest van de game te bieden heeft. Maar daar een release date vooralsnog niet is onthuld, zullen we daar nog even op moeten wachten. In de tussentijd is de demo waar deze preview op gebaseerd is voor iedereen beschikbaar op Itch.io.
Verwachting:
Hoewel niet het meest originele concept, heb ik me te goed vermaakt met AiliA om het stilletjes voorbij te gaan laten. De mechanics op basis van optische illusies zijn veelbelovend en wisten me zelfs in de eerste wereld al mentaal te prikkelen. Dat zie ik niet vaak, dus ga ik zeker een oogje op deze release houden.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie