De reden waarom ik dit zeg, is omdat ik aan de hand van mijn speelsessie wat zaken had genoteerd om verder te onderzoeken. Dit heb ik gepoogd te doen, maar doordat ik enkel wat posts kon vinden op Instagram van een cosplayer die zich had verkleed als een van de karakters, moet ik hier werken op enkele aannames die op den duur onjuist kunnen blijken.
De aannames
Die aanname heeft vooral te maken met het genre van Endless Encore, welke ik vermoed als zijnde een roguelike of roguelite. In mijn speelsessie mocht ik immers afdalen in een toren met een trio aan wulpse anime dames, waarbij ik het tegen steeds sterkere vijanden op moest nemen. De levels voelden weinig memorabel, op een mysterieuze vrouw tussen de levels door na, net als de nogal generieke vijanden zelf, hetgeen vaak een teken is van een van de rogue-types. Immers is iets bijzonder maken als je nooit weet wanneer de speler het tegenkomt nogal lastig.
Ongeacht welk genre het is, blijven enkele dingen echter zeker. Zoals dat niet enkel de vijanden, maar ook de characters nogal saai zijn. Hun moves zien er cool uit, ze schudden magie en flashy martial arts uit hun mouw alsof het niets is, maar ze voelen niet goed. Combat voelt niet soepel genoeg voor wat het probeert te zijn en ik zou zweren dat er een input lag was, al zal dat waarschijnlijk ook te maken hebben met hoe vroeg het spel in de ontwikkeling is. Dat neem ik tenminste aan gezien het totale gebrek aan PR rondom de titel.
Verwachting:
Endless Encore was als je het mij vraagt nog niet klaar om aan het grote publiek getoond te worden, maar daar men dat wel gedaan heeft, zal ik toch een verwachting uit moeten spreken. En die is dat de game nog heel wat werk aan de winkel heeft voor het zelfs als voldoende kan worden gezien. De vijanden zijn saai, de combat voelt niet lekker en ik weet nog steeds niet wat voor genre het nu probeert te zijn.
Reacties (1)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie