Het concept van deze game is heel erg simpel. Duik de mijnen in en haal de schatten uit diens muren. Deze verkoop je vervolgens of je gebruikt ze om puzzels op te lossen, hetgeen uiteindelijk beide neerkomt op een influx aan inkomen. Dit gebruik je op zijn beurt om betere tools te bemachtigen, zodat je betere schatten kan verkrijgen.

De reden
Het verkrijgen van deze tools opent natuurlijk nieuwe deuren en daarmee vordert ook het verhaal. Je kunt bepaalde quests bijvoorbeeld pas voltooien als je specifieke muren kunt breken en de grondstoffen erin kan bemachtigen. Over dat verhaal weet ik overigens weinig, daar ik op het moment dat ik speelde geen developer bij de booth kon vinden en de demo me enkel een heks liet redden buiten het graven in muren. Laten we het daar maar eens over hebben.
Ken je nog de underground van Pokémon: Diamond, Pearl & Platinum? Niet de recente remakes, maar de originele titels, waarin je dingen als fossielen en evolutiestenen kon opgraven? Dat is wat Glintseeker Island zijn main mechanic is, aangevuld met hele simpele combat met een klein aantal monsters. Natuurlijk, ze hebben het een beetje verandert, maar de ‘’inspiratie’’ ligt er heel dik op, vooral met de barst bovenin het scherm die dient als een soort timer tot de boel instort. Ik vind dat persoonlijk geen probleem – ik heb meer uren in de underground doorgebracht dan ik eigenlijk toe wil geven – maar ik hoop maar dat Nintendo er net zo over denkt. Ik denk namelijk dat hier best een publiek voor is. Heb je die Pokémon-titels echter nooit gespeeld, dan kun je door middel van onderstaand screenshot een goed beeld krijgen.

Het werkt als volgt: je klikt op een plek op het scherm, welke de muur voor moet stellen. Zo graaf je en loopt de timer bovenin af. Enkel door een object volledig bloot te leggen, kun je het bemachtigen, maar de eerste kunst is altijd die vinden, vooral als ze verborgen liggen onder bijvoorbeeld stenen die meer dan een tikje vereisen.
Verwachting:
Graven, verzamelen, inwisselen en versterken. Dit is de gameplay loop van Glintseeker Island. Er zijn geen survival-elementen en slechts heel beperkt monsters, waardoor het niet zo stressvol is als bijvoorbeeld een Terraria, maar de andere zijde van het medaillon is dat het hierdoor ook de spanning eruit haalt als je dat zoekt. Maar allicht dat de volledige game meer doet om dat tegen te gaan.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie