Om mijn reactie te kunnen begrijpen, is het belangrijk om te snappen wat In Full Bloom, althans aan het oppervlakte, is. Het is een game in verschillende wit-, zwart- en grijstinten over het voeren van een wezentje. Het wezentje in kwestie oogt als een blob klei met een mond erin, welke enkel gelukkig is wanneer je iets in die mond laat vallen.
Eldritch horror damacy
Je begint op een tafeltje waarop etensresten het wezen omringen. Je begint met dingen als stukjes champignon, maar naarmate je het wezen meer voedt, groeit het gestaag. Alsof het een soort macabere Katamari is, kun je op deze manier verder gaan met eierenschalen, paprika, wortels, hekken, lantaarnpalen, huizen en bussen vol mensen. Je wilt immers dat het een goed gebalanceerd dieet krijgt met voldoende vlees, ijzer en groenten.
Even serieus is dit daadwerkelijk alles wat ik heb gedaan toen ik de game een goede twintig minuten speelde. Op dat moment was het wezen groot genoeg dat ik stukken rotswand moest voeren en mijn interesse volledig was verdwenen. In tegenstelling tot de franchise van Bandai Namco heeft dit namelijk geen rare humor, felle kleuren en opzwepende muziek. Zelfs geen duidelijk doel. Het is een proces van eindeloos voeren en groeien. Teminste in de demo die ik mocht spelen was het dat. En dat is niet genoeg om een game te dragen.
Verwachting:
In Full Bloom springt in het oog door zijn unieke insteek, maar eens die went, is de lol er snel vanaf. Ik hoop dan ook dat dit echt een tech demo was waar nog fors op gaat worden uitgebreid, want anders zie ik het snel in obscuriteit verdwijnen.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie