Ik heb die game nadien nog wel gespeeld en was dan ook blij om te horen dat een vervolg werd aangekondigd. En ik was nog blijer toen ik op gamescom werd uitgenodigd om die te komen proberen. Dat wist je echter al, anders had je nu geen artikel om te lezen.

Precies wat verwacht
Jaren na de gebeurtenissen van de eerste INDUSTRIA is Nora nog steeds niet uit de penarie. In een Duitsland in een andere dimensie moet ze constant vrezen voor haar leven nadat robots haywire zijn gegaan en mensen aanvallen. Ze was bijna ontsnapt, maar op het laatste moment wordt ze terug in de chaos getrokken en dat is wat wij mogen beleven.
In eerste instantie lijkt het allemaal niet zo erg. Nora en een reisgenoot bevinden zich in een ogenschijnlijk verlaten fabriek. Als je deze verkent, komen jullie bij een obstakel dat jullie weg verspert. Geen toeval natuurlijk, maar een slim vermomde tutorial. In een kamer iets verder in de gang liggen namelijk grondstoffen, welke je in het nieuwe crafting-menu kan combineren om kogels te maken. En laat dat nou precies zijn wat je nodig hebt om dit obstakel te overwinnen.

Hunk o’ junk
Natuurlijk zijn kogels niet bedoeld als de oplossing voor een puzzel, maar om een compleet ander probleem op te lossen; in dit geval stukken metaal die niets liever willen dan jou omleggen. In de twintig minuten die ik het spel kon spelen, heb ik maar een tweetal aanvaringen gehad. De eerste trakteerde ik op mijn vuurwapen, maar de tweede keer gebruikte ik een ijzeren buis die ik van de grond had geraapt. En dat verschil merk je.
Waar kogels een zekere vorm van veiligheid geven door de afstand, merk je pas hoe insignificant je als mens bent wanneer je wapen van hetzelfde materiaal is gemaakt als hetgeen waar je tegen vecht. Ik liet dan ook al snel het loodje. Wetende dat ik nog maar enkele minuten had voor mijn tijd op zou zijn, verkende ik daarom de fabriek, waarbij mysterieuze apparatuur in de kelder voor een hoop vraagtekens zorgde. Op antwoorden zal ik echter nog even moeten wachten.
Verwachting:
INDUSTRIA 2 lijkt vooral meer te worden van wat INDUSTRIA 1 ons al bracht, maar aangevuld met kleine zaken zoals crafting. Maar als je een tweede deel wil spelen, is het aannemelijk dat het eerste deel je beviel. Dus zo erg is dat niet.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie