Elk jaar merken we bij GameQuarter dat meer en meer ontwikkelaars ons weten te vinden. Waar we voorheen dagelijks een mail of twee kregen over gamescom in de weken voor de beurs, beginnen we nu al in mei met het vriendelijk bedanken voor afspraken, dan wel het boeken van tijdvakken. Zelfs één dag voor de beurs van start ging, toen de game Kong: Survivor Instinct werd aangekondigd.
Omdat die reveal ten tijde van gamescom nog zo recent was, kon ik op de beursvloer zelf spijtig genoeg nog niet aan de slag met de game. Wel mocht ik om de tafel zitten met Pawel Biela van ontwikkelaar 7Levels voor een korte mondelinge presentatie en bijbehorende Q&A.
Vragenuurtje
Door de release van Rise of Kong afgelopen jaar is de naam van Kong behoorlijk door het slijk gehaald. Zijn jullie niet bang dat dit een negatieve impact gaat hebben op hoe spelers tegen jullie game aankijken?
Nee, daar maken we ons niet druk om. We zijn officieel gelicenseerd door Legendary en zijn daarmee deel van de Monsterverse canon. Hierdoor kunnen we betere kwaliteit leveren door rigoureuze quality assurance-processen.
Ik twijfel er niet aan dat jullie iets beters willen leveren dan wat Rise heeft gedaan, maar gaan gamers dit ook begrijpen. Zij zien immers gewoon twee games die beiden met Kong te maken hebben.
Er zullen inderdaad spelers zijn die niet begrijpen dat deze games niets met elkaar te maken hebben. Echter onze hoop is dat door de connecties met Legendary en mond tot mond reclame het overgrote deel van de spelers leert begrijpen wat Survivor Instinct echt is en het ook als dusdanig kan waarderen.
Je gaf aan dat Kong: Survivor Instinct onderdeel is van de canon. Betekent dit dat gebeurtenissen uit de game impact hebben op de films?
Nee. Je kunt het meer zien als een side story van de film, waarin wel karakters van het grote scherm hun opwachting maken en waarin gebeurtenissen uit de films gerefereerd worden. Denk hierbij aan het Sigma Protodevice en de verschijning van Abaddon. Maar nee, Survivor Instinct heeft geen impact op de films.
De sterren van het Monsterverse zijn ongetwijfeld de kaiju en toch hebben jullie ervoor gekozen om je als mens te laten spelen. Waarom?
Simpel gezegd was het maken van een kaiju game geen goede match met ons. Om dat recht aan te doen is een groot budget en team nodig, wat we niet hebben. We zijn een vrij kleine studio die, met de middelen die het tot zijn beschikking heeft, heeft besloten om het verhaal te vertellen van een van de mensen in deze door monsters overspoelde wereld.
0 reacties op "Kong: Survivor Instinct"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier