Link’s Crossbow Training kent echter één groot verschil met Wii Play. Nintendo probeert van deze training namelijk ook een goed spel te maken. Dat het geheel wordt bestuurd met de Wii Zapper zal ondertussen wel duidelijk zijn. De Wii Zapper is een omhulsel, waarin je zowel de WiiMote als de Nunchuck klikt. Hierdoor voelt het geheel aan als een wapen, waardoor vooral schietspellen veel leuker worden. In Link’s Crossbow Training beman je echter geen geweer, maar een kruisboog.
Met deze kruisboog bezoekt Link diverse omgevingen die ook in Twilight Princess zaten, waaronder Snowpeak Ruins, Lake Hylia, Kakariko Village en nog zes andere. Het is dan ook niet vreemd dat de game op dezelfde engine draait als die game. Zowel het beeld als het geluid zijn identiek aan die game, wat natuurlijk positief is. Het mocht allemaal mooier, al zag Twilight Princess er zeker niet slecht uit.
Maar natuurlijk haalt een spel het niet enkel met een mooie presentatie, want de gameplay moet natuurlijk ook voldoen aan een aantal eisen. Elk level in deze game kent dan ook drie fases. Allereerst zal je met de Wii Zapper een soort ‘Duck Hunt’ moeten spelen vanuit eerstepersoons-perspectief, wat in dit spel Target Shooting heet. Je ziet in dit onderdeel (bewegende) doelwitten om je heen en de bedoeling is dan om deze simpelweg te raken. Na dit onderdeel ga je door met het Fixed Combat gedeelte, wat je speelt met een derdepersoons-perspectief. Hier word je midden op een slagveld gedropt, waarna er van alle kanten vijandige wezens op je afkomen. De taak is dan aan jou om deze uit te schakelen. Als laatste is het de bedoeling om op jacht te gaan naar een bepaald aantal vijanden, waarbij je de tijd in de gaten moet houden, want in deze Free Movement Combat-levels is dat je grootste vijand.
Je merkt al dat dit spel meer is dan een andere versie van ‘Duck Hunt’. Om de game nog wat meer diepgang te geven, wordt je ook nog eens beoordeeld op alle drie de onderdelen aan het eind van een level. Het aantal pijlen dat je mist wordt meegerekend en de combo’s die je achter elkaar scoort zijn natuurlijk ook belangrijk. Zelfs bepaalde items voor meer punten, een automatische kruisboog en geheime routes voor meer punten zitten in Link’s Crossbow Training verstopt.
Hoe beter je de besturing dus onder de knie krijgt, hoe meer je uit dit spel kunt halen. Deze besturing is simpel en doeltreffend, maar weer heel anders dan de reguliere Wii-game door de Wii Zapper. Wanneer je zowel je WiiMote als je Nunchuck in het omhulsel hebt geklikt, hoef je alleen maar op het scherm te richten en de B-knop in te drukken om een pijl af te vuren. Inzoomen gaat met de Z-knop en een krachtiger schot vuur je af door de B-knop langer ingedrukt te houden. In de derde mode van de game kan je rondlopen, wat vanzelfsprekend met de Nunchuck gaat. Op de Wii Zapper na, is de besturing voor het grootste deel gelijk aan Twilight Princess, dus je went er snel aan.
Aan het eind van een level word je ook deels beoordeeld op de beheersing van de besturing, maar ook snelheid en precisie spelen een rol. Een gouden, zilveren, of bronzen medaille wordt aan je toegekend, afhankelijk van je prestatie. Dit zou dus ook moeten zorgen dat je deze game nog vaak oppakt om je eigen high-score te verbeteren.
Het spel moet je hier echter wel voor uitnodigen. Negen levels is nu niet bepaald een enorm aantal. Hoewel je elk level een redelijke tijd kost, raak je na verloop van tijd toch uitgekeken op de bekende levels. Gelukkig zijn er ook nog een aantal andere levels, waar weer compleet andere vaardigheden gevraagd worden. Neem bijvoorbeeld een level waarin jij in een bootje zit en waarbij vissen en andere waterdieren geraakt moeten worden of een level waarin je ‘fruitvuurwerk’ moet raken dat boven het kasteel wordt gelanceerd.
Ook zit er nog een kleine multiplayer-modus in het spel verwerkt, waarin je de Wii Zapper door moet geven om te zien wie het beste is in het schieten met de kruisboog. Dit moet echter wel om de beurt, waardoor het geheel misschien te langzaam wordt om echt leuk te zijn. De toekomst zal echter wijzen of dit leuk genoeg is om lang te blijven boeien. Over het algemeen kunnen we echter nu al zeggen dat dit een vermakelijk spel wordt. Misschien kunnen we beter zeggen dat dit Twilight Princess wordt, maar dan als een shooter, wat je natuurlijk nooit als iets negatiefs kan opvatten.
Toen de Nintendo Wii net in de winkels lag, hadden de meeste gamers geen idee hoe ze met die rare controller games moesten besturen. Het spelletje Wii Play was daar om gamers een duwtje in de rug te geven. Omdat deze game voor 10 extra bij de WiiMote zat werd hij veel verkocht, maar positief waren maar weinig gamers over dit 'spel'. Nintendo wilde echter ook niets meer van dit spel maken dan een simpele tech-demo. Precies één jaar na de lancering van de Wii introduceert Nintendo een nieuwe soort besturing, de Wii Zapper, met natuurlijk een bijbehorend oefenprogramma.
0 reacties op "Link's Crossbow Training"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier