De mensheid houdt van sprookjes. Schrijvers als Hans Christian Andersen en de gebroeders Grimm creëerden een wereld waar goed en kwaad altijd recht tegenover elkaar stonden. Roodkapje, Repelsteeltje, Klein Duimpje…noem het maar op. Deze verhalen werden sprookjes genoemd en waren enorm populair. Sprookjes zijn niet vaak in goede games terug te vinden, maar Majin and the Forsaken Kingdom vertelt een sprookje, waar wij van de redactie erg benieuwd naar zijn.
Majin and the Forsaken Kingdom is een game die niet van veel publiciteit geniet. Games als Gran Turismo 5, Fable III en Wii Party hebben een veel grotere reclamecampagne dan Majin and the Forsaken Kingdom, maar de hoeveelheid reclame zegt natuurlijk niet hoe goed een game is. Omdat wij toch benieuwd waren naar de vrij onbekende game, hebben wij ons eens verdiept in deze magische wereld.
Majin and the Forsaken Kingdom speelt zich af in een oud en vervallen koninkrijk. Een eeuw geleden stonden twee rijken recht tegenover elkaar, maar deze werden door een volksheld samengebracht tot één groot vredig koninkrijk. Helaas voor de bewoners van het rijk was de vreugde maar van tamelijk korte duur, want op een dag kwam er een kwaadaardige kracht vrij die het koninkrijk vernietigde, genaamd de Darkness. De game begint als één of andere dief besluit om de Darkness voorgoed uit de weg te ruimen, maar hij weet dat hij dit niet alleen kan.
Vervolgens gaat de dief, die later de naam Tepeu blijkt te hebben, op zoek naar de Majin. Dit grote wezen blijkt in de kerkers van het kasteel te zitten en is de enige manier om met de Darkness af te rekenen. De Majin is de grote trol die op vele screens al te zien was. Hij is erg vrolijk, spreekt halve zinnen uit, is een beetje simpel en is tevens erg sterk. Dit zorgt er dan ook voor dat het verhaal, mede dankzij de kleurrijke graphics, erg aangrijpend is, wat voor een meeslepende sfeer zorgt.
De gameplay van Majin and the Forsaken Kingdom lijkt alles behalve eentonig te worden. Zo wisselen gevechten en puzzels elkaar telkens af. De Majin, genaamd Teotle, speelt een enorm grote rol in zowel de puzzels als de gevechten. Teotle is zowel goed met brute kracht als met magie. Hierdoor kan hij puzzels en gevechten tot een goed einde brengen. Teotle komt aan zijn kracht door fruit te eten, die jij hem moet toedienen. Zelf kun je ook de nodige schade aanrichten. Dit doe je met de pin waarmee de Majin in de kerkers vastzat. Deze bevat namelijk magische krachten die de Darkness niet bevallen. Verder kun je klimmen, kruipen, rennen en springen, maar vooral ook sluipen. Aangezien de Darkness niet veel zien en horen, is het vrij gemakkelijk om op een stille manier het gevecht te vermijden. Nu maar hopen dat Teotle niet in het rond gaat stampen.
Het is een risicovolle onderneming om een AI gestuurd wezen te laten samenwerken met de speler. Dit kan namelijk veel frustratie opleveren. In het verleden is vaak gebleken dat dit namelijk enkel voor stress en irritatie zorgt, in plaats van een plezierig gevoel. Gelukkig lijkt de computergestuurde Majin wel uit het juiste hout gesneden te zijn. Zo zorgt Teotle voor zichzelf als jij even weg bent en schakelt hij eigenhandig de nodige vijanden uit. Ook kun je als Tepeu enkele commando’s aan Teotle geven, zoals ‘val aan’, ‘blijf’ en ‘loop door’. Dit zou er voor moeten zorgen dat er een plezierige samenwerking ontstaat tussen jou en de Majin. Of dit echt gaat lukken is nog maar de vraag, maar de verwachtingen zijn hooggespannen.
Conclusie
Majin and the Forsaken Kingdom lijkt een verassende titel te gaan worden die eind november verschijnt. De sfeer lijkt een erg sterk punt van de game te zijn, wat moet zorgen voor een meeslepend verhaal, dat de speler in zijn ban houdt. Als Game Republic de puzzels en gevechten goed weet af te wisselen en de Majin daadwerkelijk een goed verstand heeft, dan lijken we een potentiële topper tegemoet te gaan.
0 reacties op "Majin and the Forsaken Kingdom "
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier