Daar stond ik dan. In de ene hand een zwaard, in de andere een schild. In de verte zagen we ons einddoel, een enorm fort, al liggen. Helaas zal het voor velen van ons ook het definitieve einddoel betekenen. Maar we wisten dat we dit moesten doen, we moesten vechten voor ons land. Onze generaal gaf het teken. Snel deed ik een schietgebedje en sprintte met al mijn kracht af op de vijand. Op weg naar ons einddoel, op weg naar de overwinning.
De Total War-reeks is al jarenlang populair bij menig RTS-fanaat. Eind vorig jaar kwam ontwikkelaar Creative Assembly met Medieval II: Total War. Ondanks enkele twijfels bleek het toch een parel van een game te zijn, een uitbreiding kon dus niet lang uitblijven. En die uitbreiding zal Kingdoms worden.
Verwacht echter niet een standaard uitbreiding: Creative Assembly heeft aangekondigd dat er ruim 75 uur gameplay in Kingdoms zal zitten! Het is dat je Medieval II: Total War nodig hebt om dit spel te kunnen spelen, maar anders had het net zo goed een volwaardig spel kunnen zijn. Maar wat je jezelf nu natuurlijk afvraagt: hoe gaan ze die 75 uur gameplay vullen? Ten eerste zijn er maarliefst vier nieuwe speelbare campaigns, namelijk: Americas, Teutonic, Britannia en Crusades. Bij elk van deze campaigns is het ook nog eens mogelijk om zelf te kiezen aan welke kant je staat.
Laten we de campaigns eens van iets dichter bij bekijken. In de Americas campaign mag je de “Nieuwe Wereld”, beter bekend als Amerika, gaan veroveren. Je kunt ervoor keizen om als Spaanse veroveraar het land van de oorspronkelijke bewoners in te nemen, of dit land juist te verdedigen aan de kant van de indianen en Azteken. De Teutonic campaign brengt de oorlog tussen de Christenen en heidenen in Noord-Europa weer tot leven. In de Britannia campaign mag je als Engelsman je land verdedigen, of je zult als belager moeten proberen om Groot-Brittannië omver te werpen. Tot slot is er dan nog de Crusades campaign, waarin je met geweld evangelie moet zien te verspreiden.
Ook biedt Kingdoms een aantal nieuwe heroes aan, zoals Richard Leeuwenhart en Saladin. Elk van deze heroes hebben ook hun eigen speciale aanval, waardoor ze belangrijk zullen zijn in de gevechten. Maar het blijft niet bij een aantal toegevoegde heroes: in totaal zijn er 150 nieuwe speelbare units, verdeeld onder 13 nieuwe fracties. Om het feest compleet te maken zijn er 20 nieuwe Custom Battle mappen en 6 nieuwe multiplayer scenario’s toegevoegd.
Over multiplayer gesproken: er is ook nog een interessante toevoeging gedaan op dit gebied. Er is namelijk een "Hotseat-mode" toegevoegd. Deze mode maakt het mogelijk om met meerdere landen tegelijk ten strijde te trekken. Er worden enkele veldslagen gesimuleerd, die je alleen kunt spelen vanaf de landkaart, in turnbased-vorm dus. Helaas is het niet mogelijk om dit in alle 3D-pracht te aanschouwen, zoals in de rest van het spel wel het geval is.
Creative Assembly heeft ook veel aandacht geschonken aan het verbeteren van de graphics. Zo is de grafische engine die in het origineel gebruikt werd nog eens opgepoetst, zodat units met nog meer details weergeven kunnen worden. Ook de omgevingen zullen er in Kingdoms een stuk realistischer uit zien.
Verwachting
Fans van de Total War-reeks moeten inmiddels hun dweil al hebben gepakt om al het overtollige kwijl te verwijderen, want deze uitbreiding biedt vele nieuwigheden. We kunnen dan ook wel stellen dat Kingdoms één van de meest veelbelovende uitbreidingen is op de markt. Het origineel was al om je vingers bij af te likken, maar de uitbreiding doet daar nog eens een schepje bovenop. Zeker een titel om in de gaten te houden!
0 reacties op "Medieval II: Total War Kingdoms"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier