Mijn relatie met platformers is… moeizaam. Ik kan enorm van het genre genieten en heb goede herinneringen aan de oude Mario’s, Hook op de SNES en Bubsy. In recente jaren weten echter steeds minder spellen in deze groep mij te paaien, ondanks dat ze objectief steeds beter worden. Maar af en toe kriebelt het toch weer.
Ditmaal besloot ik dat als ik toch zou krabben, ik dat het best kon doen op een manier die meer leesvoer voor jullie zou opleveren. En dus dook ik op Steam, zoekende naar een demo om voor jullie onder handen te nemen.
Moo!?
Die zoektocht bracht me bij Moo Lander, een non-traditionele adventure platformer waarin jij het laatste ruimteschip van jouw geavanceerde beschaving op sleeptouw neemt om de sterkste energiebron te vinden: melk…
Moge het direct duidelijk zijn dat Moo Lander niet serieus hoeft te worden genomen. Het concept is een steek naar het bizarre cliché dat buitenaardse mannetjes koeien ontvoeren en neemt daar een loopje mee door het niet enkel een energiebron, maar ook een wapen én uitrusting te maken. Als je dat echter even zoveel mogelijk wegdenkt, is het een vrij standaard platformer die lichte twin stick invloeden heeft.
Twin stick?
Die invloeden uiten zich, als je met een controller speelt, met de rechter analoge stick. Hiermee bestuur je jouw wapens en schild, die een andere richting op kunnen gaan dan jouw voertuig, dat gekoppeld zit aan het linker pookje. Hierdoor kun je vrij behendig te werk gaan als je vijanden tegenkomt, al was het uur in de demo ietwat aan de tamme kant. Net toen het aan de gang kwam was de demo afgelopen, maar dat is natuurlijk om je lekker te maken.
In dat uur kon ik vaststellen dat Moo Lander behoorlijk lekker speelt, ondanks zijn bizarre opzet enkele goede mechanics presenteert en dat de game vloeiend loopt en aangenaam oogt. Mijn enige kritiekpunt zijn de vijanden, die vaak na paar seconden gestorven te zijn alweer terugkeren. Dat is leuk als je XP wil farmen om meer power-ups vrij te spelen, maar het is over het algemeen vooral vervelend.
br>Conclusie
Als ze zorgen dat vijanden niet om de vijf seconden terugkeren en verder in het spel meer uitdaging introduceren, zie ik Moo Lander best een bescheiden succes worden. Al is het maar omdat iedereen wil zien wat er in hemelsnaam met die koeien gebeurd.
0 reacties op "Moo Lander"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier