Het doel van dit autootje, is om allerlei spullen te verzamelen die je in het huis kunt vinden. Denk aan muntjes en batterijen. Een reden waarom is er niet, of werd niet genoemd in de build die ik mocht spelen, maar is ook niet nodig. Dit is een 3D collectathon pur sang, alleen met vier wielen onder de hoofdpersoon.

‘’auto’’
Ik kan me voorstellen dat het idee van een auto die als hoofdpersoon dient kan voelen als een limiterende factor. De voertuigen zijn handig voor een hoop dingen, maar ze staan nu niet bepaald bekend om hun flexibiliteit en wendbaarheid. Gelukkig is dit een videogame en kan je vierwieler makkelijk springen, zweven met uitklapbare vleugels en zelfs een heuse grappling hook gebruiken.
Het level waarin ik dit mocht doen, speelde zich af in een ogenschijnlijke woonkamer, waar ik dingen als een leuning moest gebruiken om bijvoorbeeld op een tafel te komen. Het deed heel erg denken aan Tinykin, al vereiste het wel een heel stuk meer gewenning door hoe het voertuig zich gedraagt. Het is deels daarom dat ik na een dik half uur nog steeds niet alles in dit ene level gevonden had.

Relativeren
Dat een platformer met een auto in de hoofdrol te kampen heeft met beperkingen, snap ik helemaal. Toch heb ik me enigszins geërgerd op momenten. Met name op het moment dat ik een race moest doen om een beloning te winnen, vond ik de besturing gewoonweg niet strak genoeg. Ik snap dat dit geen Forza of Endurance Motorsport Series is, maar als ik met een auto speel, wil ik wel tot op zekere hoogte het gevoel hebben dat het een auto is. Daar voelde het nu te zweverig voor.
Daar tegenover staat dan weer dat de charme van het scherm af spatte. De cel-shaded graphics hebben een zekere aantrekkingskracht, waardoor ik er sowieso niet aan twijfel dat jongere kinderen met een voorkeur voor Hot Wheels een hoop plezier hieraan gaan beleven. De vraag is meer hoe de rest het gaat vinden.
Verwachting:
Een kleurrijke 3D collectathon met een auto in de hoofdrol. Zo bizar als dat het klinkt, zo leuk kan het zijn. Al moet de besturing in mijn optiek nog wel wat strakker worden om de game écht goed uit de verf te laten springen.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie