Mensen kunnen zich nog wel eens flink vergissen, want wie dacht niet dat Red Steel een geniale game zou worden? Ik in ieder geval wel, maar toen ik het spel voor het eerst speelde, vond ik het toch wat tegenvallen. Vooral als je nu, meer dan drie jaar na dato, terugkijkt op die titel. Eerlijk is eerlijk, hoewel de game absoluut vermakelijk was, had het nog genoeg gebreken en dat gold vooral voor de besturing. Direct na Red Steel doken er al geruchten op over een tweede deel en dat deel komt in maart 2010. Wij blikken alvast vooruit.
Red Steel 2 zal zich afspelen in een hypermoderne metropool in de woestijn. In het spel zul je in de huid kruipen van The Swordsman, welke lid is van de Kusagari clan. In het verleden is deze clan vrijwel helemaal uitgeroeid door een clan die zich The Jackals noemt. Als één van de weinig overgebleven leden besluit The Swordsman wraak te nemen. Zijn specifieke doelwit is Payne, de leider van de rivaliserende clan. Wanneer The Swordsman een zwaard vindt in de mijnen van Caldera, is het tijd om op jacht te gaan.
Zoals ik in mijn inleiding al meldde, waren er nog wat verbeterpuntjes te vinden in Red Steel. Voor het tweede deel zorgt men in ieder geval voor een betere besturing. Althans, daar mogen we toch wel van uitgaan bij het gebruik van de Wii MotionPlus. Door het apparaatje zullen we de bewegingen met het zwaard nog beter kunnen nabootsen met onze bewegingen. Het zwaard wordt onder andere gebruikt om vijanden te verslaan en kogels tegen te houden. Vuurwapens zijn er namelijk genoeg in Red Steel 2. Naast het vechten met het zwaard zul jij ook gebruik maken van deze wapens. De Wii MotionPlus zal naar alle waarschijnlijkheid het schieten ook een stuk gemakkelijker maken.
Grafisch gezien was Red Steel geen hoogvlieger. In het tweede deel is er daarom gekozen voor een cell-shaded jasje. Feit is dat de Nintendo Wii ver achterblijft qua graphics ten opzichte van de concurrentie. Gelukkig weten ontwikkelaars vaak creatief om te gaan met de rekenkracht van de Wii. Dankzij de cell-shaded beelden weet Ubisoft in ieder geval toch iets moois neer te zetten. De stijl van deel één is dus geheel over boord gegooid, maar waarschijnlijk zal niemand daar over klagen, want de beelden die we tot op heden zagen zien er gewoon goed uit.
Conclusie
Het ziet er naar uit dat het team achter Red Steel geleerd heeft van de fouten die ze destijds gemaakt hebben. De besturing is flink onder handen genomen en de Wii Motion Plus zal ongetwijfeld voor verbetering zorgen. Een geheel nieuwe setting en een andere grafische stijl moeten voor verfrissing zorgen. Eigenlijk is er tot op heden nog geen reden om niet naar Red Steel 2 uit te kijken. De vooruitzichten zijn goed en hopelijk hoeven we het daar niet bij te laten. Eind maart weten we meer.
0 reacties op "Red Steel 2"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier