Het feit dat je dit artikel leest, laat zien dat dit goede voornemen al net zo gefaald is als mijn pogingen om gewicht kwijt te raken. Want niet enkel was Super Meat Boy 3D duidelijk dé headliner tijdens mijn meeting met HeadUp op gamescom, maar het oogde ook wel echt verdomd cool.

What’s in a name?
Super Meat Boy 3D is feitelijk precies wat je zou denken als je de naam hoort. Het is de uitdagende platformer vol vallen, plakken aan muren en constructies die razendsnelle reflexen vereisen, maar dan met de toevoeging van een derde dimensie. Zoals Bubsy echter kan beamen, kan die derde dimensie een hoop ellende veroorzaken.
In SMB3D is dat gelukkig niet iets waar je voor hoeft te vrezen. Ik mocht in tien minuten tijd een kleine zeven levels spelen en allen speelden ze als een zonnetje. Niet dat ik niet stierf, dat gebeurde meer dan genoeg! Maar ik had nooit het idee dat het kwam door het spel. De cameraposities zijn goed gekozen, de obstakels niet overdreven lastig en de besturing strak. Het zijn jouw skills en reflexen die het verschil maken. Toch ga ik de game verder niet meer spelen, want het is me nu al duidelijk dat ik weer net zo verslaafd eraan zou raken als dat ik deed met de originele Super Meat Boy.
Verwachting:
Super Meat Boy 3D is simpelweg Super Meat Boy met een extra dimensie. Niets meer en niets minder. Die game is echter met een reden geliefd en alles wat de originele SMB zo goed maakte, zijn uitdagende gameplay, strakke controls en vele bloederige vallen, waren overduidelijk aanwezig in mijn kleine voorproefje.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie