Super Paper Mario zal gespeeld worden door de Wii-remote horizontaal te houden. Je kunt lopen met de D-pad en springen met de 2-knop. Dit zorgt ervoor dat je het oldschool Mario gevoel weer in de vingers krijgt. Naast deze klassieke besturing zul je de bewegingsgevoeligheid van de afstandbediening ook moeten gebruiken. Als we even terug kijken naar het vorige deeltje uit de serie, zag je dat timing erg belangrijk was in de game. Spring op een vijand en druk op het juiste moment de A-knop in om dubbele schade aan te richten. Met de Wii-remote zal iets soortgelijks gedaan worden. Wanneer je de Wii-remote namelijk op het juiste moment schudt zul je extra schade toebrengen aan je vijanden. Naast deze functie zal de Wii-remote ook gebruikt worden als zaklamp in donkere grotten. Zo kun je geheime deuren en items vinden. Intelligent Systems, de ontwikkelaar van de game, zal ongetwijfeld nog meer humoristische ideeën in het spel verwerkt hebben waarbij de Wii-remote gebruikt wordt.
De vorige Paper Mario was eigenlijk helemaal geen platformer. Het was een 2D RPG waar zo nu en dan wat platform-elementen in terug te vinden waren. Het lijkt erop dat de nadruk bij Super Paper Mario meer op de platformactie ligt. In dit deel is lopen en springen veel belangrijker geworden. Daarnaast komen er wel een aantal RPG-elementen om de hoek kijken. Mario zal naarmate je meer vijanden verslaat een steeds hoger level krijgen. Daarnaast zullen er veel conversaties gevoerd moeten worden. Deze hebben vaak een humoristische ondertoon. Je zult ook geholpen worden door de zogenaamde Pixls. Dit zijn wezentjes die met je meereizen om je speciale krachten te verlenen. Gaandeweg het spel komen er steeds meer van deze wezentjes, waardoor je nieuwe krachten zult krijgen. Als we even terugblikken naar de Paper Mario and the Tousand Year Door, dan zien we dat de speciale krachten die Mario daar krijgt erg leuk en creatief bedacht zijn. Er kon bijvoorbeeld een vliegtuigje gevouwen worden van Mario, om je door de lucht voort te bewegen. Voor deze game zal Intelligent Systems wederom erg vindingrijke ideeën naar voren hebben gebracht.
Het gros van de game zal 2-dimensionaal zijn. Je zult Mario van de zijkant zien en je kunt alleen naar links, rechts, boven of onder bewegen. Maar met behulp van bepaalde krachten is Mario in staat om een 2-dimensionale omgeving om te toveren naar een 3-dimensionale omgeving. Hierdoor heeft Intelligent Systems een hoop nieuwe inspiratie gekregen om de speler moeilijke, maar vooral leuke puzzeltjes voor te leggen. In de 2D wereld komt er op een gegeven moment een stekelig wezen op je af rollen. Je kunt niet terug en ook niet over hem heen springen. Hoe ga je dit aanpakken? Zorg gewoon dat de wereld 3-dimensionaal wordt. Dan kun je door naar links of rechts te bewegen het wezen gewoon ontwijken. Dit is een klein voorbeeldje van de mogelijkheden die er zijn bij het switchen in dimensies.
Grote eindbazen, kleurrijke omgevingen
De beelden die we tot nu toe zagen zijn erg kleurrijk en vooral afwisselend. Je zult in de meest uiteenlopende omgevingen terechtkomen tijdens de game. We zagen Mario onder andere al in de woestijn, in de ruimte als spaceshooter en in donkere grotten. Het tweede level uit Super Mario is zelfs nagemaakt in deze game. De omgevingen zullen allemaal van papier zijn. Met deze eigenschap zullen wederom vele geintjes worden uitgehaald. In deze omgevingen zul je ontzettend veel personages tegenkomen zoals de welbekende Goomba’s en Koopa’s. Daarnaast zal ieder level eindigen met een Bossfight van formaat. In het vorige Paper Mario spel waren schermvullende draken geen uitzondering. Dit soort megamonsters hebben we in het beeldmateriaal van Super Paper Mario ook al gespot.
0 reacties op "Super Paper Mario"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier