De Xbox One-versie van Call of Duty: Ghosts heeft een lagere resolutie dan de PlayStation 4-versie. Mark Rubin, producer van de game, verklaarde eerder waarom er verschillen zijn qua resolutie. In een interview liet Rubin zich echter uit over andere zaken, waaronder het mogelijke verschil in power tussen de PlayStation 4 en de Xbox One.
Rubin kreeg de vraag of de resolutie het enige verschil is tussen de PlayStation 4- en Xbox One-versies. Rubin kon hier geen antwoord op geven, omdat dit een gevolg is van een overeenkomst met Sony en Microsoft.
John Carmack en Shinji Mikami gaven eerder aan dat de PlayStation 4 en Xbox One nagenoeg identiek zijn aan elkaar. Men vroeg zich af of Rubin hetzelfde dacht.
"Ik zou zeggen dat dit wat onnauwkeurig is, maar ik kan je niet vertellen waarom het onnauwkeurig is."
Gezien de overeenkomst met Sony en Microsoft wilde Rubin hier niet verder op ingaan. Hij wilt hiermee de focus op het technische verschil tussen beide next-gen consoles wegnemen. Het gaat er volgens Rubin juist om dat Call of Duty: Ghosts leuk is om te spelen, ongeacht het platform.
"Hetgeen wij proberen is om de focus op de game te leggen en het feit dat het leuk is om de game te spelen, ongeacht het platform."
Rubin gaf daarnaast wel aan dat hij niet wist of het verschil in power tussen de PlayStation 4 en de Xbox One nog gedicht zal worden in de toekomst.
"Geen idee. Niet om diplomatisch te zijn, maar we weten het echt niet. We hebben onwijs veel werk verricht om te komen waar we nu zijn. Of zij het gat zullen dichten? Gaan ze andere kant op? Wie weet het? Deze game is wat het is."
Opvallende uitspraken, want Microsoft en Activision hebben nog steeds een deal wat betreft de DLC, die altijd tijdelijk exclusief is voor de Xbox. Vanwege deze reden heeft Microsoft de Xbox 360 altijd neergezet als de beste console om Call of Duty op te spelen.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie